Sunday, June 21, 2009

APABILA KEBORINGAN MELANDA: Kepeningan yang Berganda


Tik tok tik tok tik tok tik..
Pejam celik pejam celik rupa2 nye da sebulan lebih aku bercuti kat umah sejak aku balik kampung 14 may lepas. Sepanjang aku cuti ni,da banyak daging yang aku hasilkan..daging kat perut..haha. Keje aku hanyalah makan tido makan tido. Kalo rasa sakit perut,berak. Kalo rasa lapar,makan..hurm da stat ngarut doh..haha. Takde ah,sebenarnye aku sempat keje ngan bapak member aku..keje jadi pembanci. Bleh ar buat duit sket..bleh buat blanje ar sket2. Tp sempat keje 4-5 ari je sebab kesuntukan masa dan keje pun da abes..so kira aku tanam anggur ar kat umah skang ni..bile ar nak kuar buah ni..tak sabar nak makan anggur.

So,time ade masa terbuang aku bleh ar mengarut kat sini. Sebenarnye cuti aku da nak abes..ade lebih kurang 2 minggu agi(waa..tak best!!). Tp bile pikir2 balik,rasa cam tak best plak duk kat umah lama2..cam boring nak mampus pon ade..tiap2 ari wat bnda sama..takde peningkatan dan kemajuan langsung. Bangun tido tengok tv,petang tengok tv,malam message,main game..benda sama. Sampai kadang2 aku pon rasa boring.

Kadang2 aku melepaskan keboringan aku kat sini..perah otak sket nak cari idea nak tulis kat sini. Petang ni tibe2 idea ni datang..kira berfungsi ar sket otak dan minda aku skang ni..tak ar bengap sangat..maklum ar da dekat seblan tak pegang pen nak buat draf ni..rasa kekok pon ade sket2.
Perasaan aku skang ni bercampur baur..happy,runsing,takut pon ade bile pikir nak masuk kampus Kuantan pada tanggal 7 julai 2009 ni. Ye ar..suasana baru,persekitaran baru,tempat baru,lecturer baru,subjek baru,tempat tinggal baru..serba serbi baru kecuali awek..awek lama ar..hehe.
Kepala otak aku pon pening bile pikir pasal lesen keta yang masih belum siap. Kalo ikut schedule,cikgu tu kata 10 julai baru bleh test ngan JPJ sedangkan aku da pegi da tyme tu..camne nak ejas ni ah..pening2.

Argghhh...
Tik tok tik tok tik tok tik...

4 comments: